blixtgordon

Alla inlägg under september 2010

Av Emma Björklund - 1 september 2010 13:52

Här kommer lite bilder på "Svea", min mammas nya hund.

 

 






Av Emma Björklund - 1 september 2010 12:11

Det var ett bra tag sedan jag tittade in här.

Lotus har haft en toppensommar, med mycket bad, lek och träning. Vi har börjat träna med klicker och target, det tycker han är superkul. Lydnadsettan sitter bra nu, det enda som inte är helt perfekt (i mina ögon) är ställandet. Han tar 2-3 steg innan han stannar.. Men vi tränar på det! ;)

Vi har också börjat träna in lydnadstvåans hopp över hinder samt fjärrdirigeringen.

 

Jag har börjat jobba som Rallylydnadsdomare nu. Jag har vart ute och dömt tre helger i rad nu. Det är jättekul! Jag trivs väldigt bra med det, och jag haft turen att ha duktiga och trevliga arrangörer att jobba med.

 

Nu på söndag sätter jag och Lotus igång med vår lydnadskarriär på riktigt, vi ska till Knivsta och tävla. Jag hoppas verkligen att det går bra! Mitt mål är att ha honom klar inför tvåan i vår... Vi får se hur det går ;)

Helgen efter det är det MH på lördagen och lydnadstävling på NLKK på söndagen. Det ser vi fram emot!

 

Jag lägger in ett par nya bilder på Lotus.






/Emma & Lotus

Ovido - Quiz & Flashcards