blixtgordon

Alla inlägg under september 2010

Av Emma Björklund - 20 september 2010 14:31

Igår hade vi vår Rally-lydnadstävling på NLKK.

Det gick riktigt bra, det blev lite trassel med diplom och papper. Men i det stora hela så var det en trevlig tävling! Min duktiga mamma har dragit det stora lasset som arrangör, Maggan och Moni gjorde ett kanonbra jobb i vår cafeteria. Sandra, min trogna skrivare och hjälpreda var lika duktig som alltid. Och vilken publik vi hade! Och vilka duktiga ekipage!! Det var rekordmånga med godkända resultat! Ett stort tack till er alla som var där.


Fortsättningsklassen dömde Liss-Britt, jag och min klippa Kajsa fick en delad första placering på 97p.


Nybörjarklassen dömde jag.  På första placering har vi Cilla med sin BC.


Avanceradklass dömde Liss-Britt, Mamma och Yoshi fick sitt 3:e godkända resultat och är nu uppe i Mästarklass!!


En lång dag blev det. Vi var inte hemma förens klockan 19.00


Av Emma Björklund - 15 september 2010 22:47

Två glada hundar.

 

En galen och osmidig Aussie påväg att hämta pinne.

 

Blöt hund...

 

 

 

 

Godnatt!


Av Emma Björklund - 13 september 2010 15:20

Här kommer mina poäng från gårdagen.

 

Nu är det ett tag kvar till nästa lydnadstävling, så fram till dess - massor av miljöträning samt kontaktövningar!

Nu i helgen som kommer är det dags att vara Rallylydnads domare igen. Denna gång dömer jag på hemmaplanen.

  

Av Emma Björklund - 12 september 2010 21:39

Så nu är ännu en hundhelg avklarad :]

Lördagens MH gick bra. Lotus hade starka reaktioner med avreagerade sig bra. Skottet gick dock inte lika bra, vi fick en 4:a... Lotus trodde att det var viltspår på G och blev allmänt förvirrad - att börja leka med en sketen trasa igen kom inte på frågan.. (Skalan är 1-5, där 1 är bäst och 5 sämst.)

 

Idag har vi varit ute och provat våra talanger i Lydnad igen. Vi fick bättre poäng än sist!!... För att se det positivt....

Vi fick 159,5 poäng denna gång.... Återigen föll det på ställandet som vi (lika som sist) fick en 5:a på..

Vi borde dock fått ett charmpris tycker jag, haha. Efter apporteringen tittade Lotus på mig, sedan på tävlingsledaren. Funderade lite. Sedan stack han och hämtde en apport till (som låg i en låda bakom domaren), sprang jättestolt fram till mig "En gång till Matte!!", tog en busvarv och kom sedan tillbaka...

Han är bra söt...

Orkar jag, så ska jag skriva in alla poäng och kommentarer imorgon.

God natt!

Av Emma Björklund - 10 september 2010 09:20

Igår var jag och Lotus på långprommenad, vi hade ett intressant möte med ett par kor. Lotus morrade och skällde lite, men lugnade fort ner sig. Sedan satt han bakom trygga matte och kikade försiktikt fram på de stora märkliga varelserna som stod och blängde på oss.

 

 

 

 

Kurserna har börjat på NLKK, jag och min mamma håller en Nybörjarkurs i Rallylydnad tillsammans. Mamma går också på en valpkurs med lilla Svea.


Av Emma Björklund - 7 september 2010 09:48

Nu är Lotus viltspårschampion!

Två förstapris med HP och ett slätt förstapris.


Av Emma Björklund - 7 september 2010 09:46

Vår andra lydnadstävling är avklarad. Det gick helt okej, men jag behöver störningsträna Lotus MYCKET mer än vad jag har gjort. Momenten sitter som de ska, men Lotus hade svårt att fokusera.

Vi fick... 159 poäng ;)


Ovido - Quiz & Flashcards